Min tro

Min tro - Jag vetinte riktigt vad jag tror på, jag är inte religös på något sätt men tror ändå att det finns något, inte någon gud som skapade människan och jorden utan nått annat, vetinte hur jag ska förklara. Jag är iaf döpt och konfermerade mig gjorde jag också, inte direkt för att jag är troende och inte var det för några presenter heller utan jag kände bara att det skulle vara kul och det var det också.

Jag tror på andar, något slags  liv efter döden som en ande, en energi. jag är övertygad om att de finns, att själen på nått sätt lämnar kroppen och lever kvar. I mitt hus bor det en ande, det händer massor av saker, vi hör den gå på mitt rum. Den har "knuffat" både min pappa, mamma och Lukas på samma ställe, i axeln och jag har sett den som en slags genomskinlig gestalt som for förbi min säng. Men den är inte elak, det är någon god ande som lever kvar här.

Jag tror att det finns andar som blir kvar på jorden efter en hastig död elr liknande, att de inte går vidare, jag tror också på den klassiska "ljusa tunneln". Min syster drömde,ca 8år gammal, någon dag efter att min farfar gått bort att farfar stod i en ljus tunnel och sa åt henne att inte vara rädd, att han var med henne, och jag tror att det var på riktigt, varför skulle en 8åring drömma ngt sånt, vad vet hon om den vita tunneln?

Jag tror också att det finns demoner, att de kan skada personer och djur och jag tror att man kan bjuda in dem via ouija boards. Jag tror också på voodo och healing.

Kan skriva hur mycket som helst om detta eftersom att det här är något som verkligen intresserar mig men ska sluta här för annars blir det för långt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0