Min bästa vän

Jag kan inte säga att jag har en bästa vän, jag har tre, om man inte räknar med Lukas som är min absolut bästa vän.

Julia Eriksson: Den personen i mitt liv som jag känt längst och som fortfarande alltid finns där. Julia flyttade in i huset brevid mig när jag var 2-3 år, sen dess har vi varit bästavänner. När vi var kring 8 år så flyttade hon ner till Lund med sin mamma som träffat en ny man. Jag blev så otroligt ledsen eftersom att Julia var den jag alltid lekte med, men vi fortsatte att hålla kontaken. Nu så ses vi några gånger per år, jag flyger ner till henne eller hon till mig. Förra året var vi i Franska rivieran tillsammans, hennes familj hade hyrt ett stort hus och bjöd med mig, vi var där nere i ca 2 veckor och hade det underbart. Jag tror att jag och Julia alltid kommer att vara bästa vänner livet ut eftersom att vi har klarat att hålla kontaken så länge utan att träffas så ofta.





Viktoria Nordlund:
Viktoria har jag känt sedan jag var kring 9 år, vi har upplevt mycket och gjort många dumheter tillsammans, hon är även den som jag alltid har pratat med om allt. Vi hade en period där vi blev ovänner och inte pratade med varann på en hel sommar men vi blev vänner igen och det har vi varit sedan dess. När vi var kring 12 år så flyttade hon till Skellefteå och allt kändes bara skit eftersom att Julia också flyttat men vi har hållit kontakten jättebra och pratat i telefonen flera gånger i veckan, förut sågs vi var tredje helg ungefär men nu blir det bara ett par gånger per år.





Rebecca Tjernström:
Sist men inte minst, Rebecca. Lärde känna henne när jag började första året på gymnasiet. Vi går i samma klass och är med varandra varenda dag. Hon är så otroligt sprallig och vi har alltid kul tillsammans. Vi tänker på samma sätt och vi berättar allt för varandra, hon lyssnar alltid och försöker alltid att förstå när jag berättar om något som hänt. Reb bor i Ånäset så vi ses inte så ofta utanför skolan, gör vi de så sover vi oftast över hos varandra. Är otroligt glad över att vi lärt känna varandra, vad skulle jag göra utan henne?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0